Thursday, September 21, 2006

Πολιτικος Φορεας Ε.Α.Ρ. - Δυο Αντικρουομενες Αποψεις


Η ιδρυση του πολιτικου φορεα με σκοπο την επανελληνιση προκαλεσε ποικιλες αντιδρασεις, θετκες και αρνητικες, στους κυκλους των Εθνικων Ελληνων. Αρχισαν και οι σχετικες κοντρες. Μεταφερω εδω την κριτικη ενος εκ των παλαιοτερων μελων του ευρυτερου "χωρου" για τον νεο φορεα και την απαντηση του γραμματεα Διαφωτισμου του Ε.Α.Ρ.



"Σε άλλη μου δημοσίευση είχα πει γιατί διαφωνώ με την δημιουργία κόμματος από τις ομάδες των πολυθεϊστών. Άκουσα διάφορα. Μεχρι που κατηγορήθηκα για προβοκάτορας και σαμποτέρ.

Δεν πειράζει. Έκανα τουμπεκί ψιλοκομμένο μέχρι να δημοσιοποιηθεί το καταστατικό μήπως και έκανα λάθος και δεν το κατάλαβα.

Θα διαβάσατε ήδη το καταστατικό στην προηγούμενη δημοσίευσή μου. Ας την σχολιάσω τώρα μια και μου έτυχε στην ζωή μου να κινούμαι σε αυτόν τον χώρο.

Καταρχήν ξεκίνησα την ανάγνωση του καταστατικού περιμένοντας να βρω θέσεις που θα συμφωνήσω ή θα διαφωνήσω. Περίμενα να διαβάσω πολιτικό λόγο.

Με μεγάλη έκπληξη ανακάλυψα πως δεν έβρισκα τίποτα σοβαρό. Δεν βρήκα απολύτως τίποτα, το απόλυτο κενό.

Υποτίθεται πως έχουμε με αυτό το καταστατικό τους σκοπούς και τις λύσεις που προτείνει και για τους οποίους δημιουργήθηκε ένα κόμμα.

Ε, εγώ δεν είδα απολύτως τίποτα. Κάτι σκόρπια ρητά που πολύ εύκολα μπορούν να αναιρεθούν με κάποια άλλα και μια βασική οργανωτική δομή τύπου 1950.

Ποιά είναι η θέση του ΕΑΡ για την ειρήνη;

ΕΙΡΗΝΗ: «Ό µεν γαρ της ειρήνης έρως θείος ην ως αληθώς, και το λύσαι τόν πόλεμον ελληνικώτατον πολίτευμα», δηλαδή: «Ό έρωτας για την ειρήνη είναι βέβαια πραγματικά θειος, και η προσπάθεια για την κατάλυση του πολέμου πράξη Ελληνικότατη» (Πλούταρχος).

Και… τέλος. Με μια πρόταση λύθηκε το θέμα. Πάει και το Ιράκ και το Αφγανιστάν και το μεσανατολικό και οι όπου γης πόλεμοι τελείωσαν. Τους έλυσε το ΕΑΡ με μια μόνο φράση του Πλούταρχου. Game over.

Για την Δημοκρατία άλλη ρήση:

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «Ή εν δηµοκρατίη πενίη της παρά τοις δυνάστηισι καλουμένης εύδαιμονίης τοσουτόν εστι αίρετωτέρη όκόσον ελευθερίη δουλείης», δηλαδή, «Ή φτώχεια στην δημοκρατία είναι τόσο πολύ προτιμότερη απ' αύτη πού ονομάζεται ευδαιμονία στους τυράννους, όσο είναι προτιμότερη η ελευθερία από την δουλεία» (Δημόκριτος).

Πάει και το θέμα της δημοκρατίας. Τσάμπα χύθηκε τόσο αίμα ανά τους αιώνες. Το όλο μυστικό είναι μια πρόταση.

Αλλά έλα μ’ που δεν έχουν όλοι τις ίδιες προτιμήσεις….!

Αυτό δεν είναι καταστατικό κόμματος. Δεν ξέρω τι είναι και πώς να το χαρακτηρίσω αλλά πάντως καταστατικό κόμματος δεν είναι.

Που είναι οι θέσεις για την εξωτερική πολιτική, το περιβάλλον, την οικονομία, την ανάπτυξη και ένα σωρό άλλα θέματα;

Αλλά να μου πεις, εδώ καθαρίσαμε με ελευθερία, δημοκρατία και παιδεία με τρεις προτάσεις στις λεπτομέρειες θα κολλήσουμε;

Αμ άμα φτιάχνονταν έτσι τα κόμματα και τα καταστατικά τους να φτιάξω κι εγώ κάνα δυό να ‘χω ωρέ!

Για παράδειγμα για την οικονομία η θέση του κόμματος μου είναι: «Η αγορά και το νόμισμα θα είναι το σύμβολο της αλλαγής που θα γίνει» Πλάτων Πολιτεία 564α.

Για την δημόσια υγεία, «ο νεκρός δεν έχει καμμία αίσθηση κανενός πράγματος» Πλάτων

Για το δημόσιο χρέος, «Αν δεν επιθυμείς πολλά τα λίγα θα σου φαίνονται πολλά» Δημόκριτος

Για το δημογραφικό, «σφάλμα το να κάνεις παιδιά» Δημόκριτος

Για την ακρίβεια, «η φειδώ και η στέρηση ωφελούν» Δημόκριτος

Για τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, «τους δούλους να τους συμπεριφέρεσαι σαν να είναι κομμάτι του εαυτού σου» Δημόκριτος.

Για την ισότητα των φύλων, «στολίδι στην γυναίκα να είναι λιγομίλητη» Δημόκριτος

Για την τρίτη ηλικία, «τα γηρατειά είναι γενικό σακάτεμα» Δημόκριτος

Για τα σώματα ασφαλείας, «τα σκυλιά γαβγίζουν όσους δεν γνωρίζουν» Ηράκλειτος

Για τον πολιτισμό, «Έλεγε πως δεν είναι τίποτα ούτε η τέχνη χωρίς μελέτη ούτε η μελέτη χωρίς τέχνη» Πρωταγόρας

Για το συνταξιοδοτικό, «Το πιο πολύτιμο αγαθό είναι ο χρόνος που σπαταλάμε» Αντιφών

Για την εγκληματικότητα, «το να μην ζει λοιπόν κανείς δεν είναι καλύτερο από το να ζει κακά;» Κριτίας

Για την ισονομία, «το δίκαιο είναι το συμφέρον του ισχυρότερου» Θρασύμαχος

Ορίστε, αράδιασα κι εγώ μερικές ρήσεις σοφών ελλήνων. Τώρα δηλαδή τα έλυσα όλα τα προβλήματα;

Ρε, πόσα θέλετε να με τρελάνετε;

Και καλά, ας πούμε πως οι συντάκτες τούτου του πονήματος που σερβιρίστηκε για καταστατικό κόμματος κοιμόντουσαν τον ύπνο του δικαίου όταν το έγραφαν.

Αμ οι άλλοι που πήγαν και το υπέγραψαν; Τι ακριβώς υπέγραψαν ξέρουν; Το διάβασαν πριν το υπογράψουν; Και αν το διάβασαν ως τι το υπέγραψαν; Ως καταστατικό κόμματος ή ως άλλο ένα επεισόδιο της κλασσικής σειράς του Disney με τον Ντόναλντ και τα ανιψάκια;

Ή μήπως πήγαν σαν τα πρόβατα και υπέγραψαν χωρίς να το διαβάσουν; Διότι αν το διάβασαν και υπέγραψαν τότε η πολιτική τους αντίληψη και αντιληπτικότητα είναι κενές περιεχομένου όπως και το δήθεν καταστατικό που μας παρουσίασαν.

Αν είναι έτσι οι μετέχοντες την ελληνική παιδεία, αν τέτοια είναι η σοφία των ελλήνων στο έθος ώστε να λύνουν τα παγκόσμια προβλήματα με μια πρόταση και μάλιστα ηλικίας 2500 χιλιάδων ετών, τότε κι εγώ είμαι εξωγήινος διαστημικός τσιγγάνος.

Αν νομίζουν πως με το να ξεκινούν στο προοίμιο λέγοντάς μας πως κατέχουν τον ελληνικό τρόπο και αραδιάζοντάς μας κατόπιν μερικές ελάχιστες σελίδες με τίποτα κι ελπίζουν να έχουν μέλλον γελιούνται οικτρά.

Να τους υποστηρίξω γιατί; για τα ωραία τους τα μάτια ή επειδή κάνουν σωστή αντιγραφή από αρχαίους έλληνες φιλοσόφους;

Αυτά και ένα δεκάχρονο παιδί μπορεί να τα κάνει.

Εγώ δεν θα κινδυνέψω να χαρακτηριστώ υποστηρίζοντας το απόλυτο τίποτα.

Μπαρούφες ακούω ήδη εδώ και σαράντα χρόνια από τα ήδη υπάρχοντα πολιτικά κόμματα. Δεν χρειάζομαι να ακούσω και νεότερες από νεότευκτα.

Όταν έμαθα για την δημιουργία του ΕΑΡ μίλησα για κόμμα πολυθεϊστών.

Τώρα που διάβασα και την επίσημη θέση των δύο προτάσεων του καταστατικού αντιγραφή από τον Ευριπίδη και τον Πρωταγόρα, μπορώ να ολοκληρώσω την πρόταση.

Το κόμμα είναι φτιαγμένο από πολυθεϊστές για ανεξίθρησκους.

Το κόμμα δηλώνει άγνοια περί θεών. (δυό προτάσεις κι εγώ)

Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα, δεν προλαβαίιιιιιιινω καλοίιιιι μου άνθρωποι.

Ήθελα να ξέρω τι γνώμη έχουν γι αυτή την πρόταση του Πρωταγόρα οι συμπαθούντες τον Πλάτωνα. Αστείες καταστάσεις.

Προσωπικά το ερώτημα το έχω απαντήσει όσο βλέπω τον ήλιο να ανατέλλει και να δύει. Για όσο ο ουρανός και η γη είναι στην θέση τους και τα ποτάμια κυλούν στις κοίτες, ξέρω, βλέπω, ακούω, οσμίζομαι, αγγίζω, ζω, βιώνω πως οι θεοί υπάρχουν και αφήνω τους… άλλους να αναρωτιούνται.

Το πρόβλημα για μένα είναι πως θα γίνει όλοι οι άνθρωποι να καταλάβουν και να κατανοήσουν ποια πραγματικότητα έχουν να λατρέψουν. Να πάψουν να πιστεύουν σε παραμύθια και να νοιώσουν την ιερότητα της ζωής και του σύμπαντος κόσμου. Να λατρέψουν αυτά από τα οποία πραγματικά εξαρτιούνται και που τώρα βλακωδώς τα απορρίπτουν.

Και πως θα γίνει αυτό; Αυτό αναρωτιέμαι και θα ήθελα μια απάντηση. Γνώμη μου είναι πως μέσω της παιδείας μπορεί να γίνει μακροπρόθεσμα αλλά η παιδεία είναι πολύυυυ μεγάλο θέμα και οπωσδήποτε δεν τελειώνει με δυό προτάσεις όσο σοφές και αν είναι.

Οι έννοιες αυτές όπως η δημοκρατία και παιδεία, είναι έννοιες ιερές που χρήζουν συνεχών και παντοτινών συζητήσεων επί συζητήσεων και θέσεων και αποφάσεων σωστών στις σωστές στιγμές.

Για κανένα θέμα δεν είδα στο καταστατικό ούτε εντοπισμό προβλημάτων, ούτε πιθανές λύσεις (για να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω) ούτε τους τρόπους.

Πως θα λυθούν όλα τα όσα προβλήματα δεν μου λέει το καταστατικό. Γι αυτό λέω πως αυτό δεν είναι καταστατικό κόμματος διότι δεν υποδεικνύει λύσεις ούτε έχει κάποια πολιτική υπόσταση.

Συμπέρασμα λοιπόν:

Δεν είναι όλοι οι έλληνες πολυθεϊστές και πανθεϊστές υπέρ της ανυπαρξίας θέσεων και του στρουθοκαμηλισμού όπως αυτά εκφράζονται στο καταστατικό του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ για την πολιτική ζωή αυτής της χώρας.

Υπάρχουν έλληνες που αναζητούν λύσεις πρακτικές και πραγματικές και ένας είμαι εγώ.

Ξύλινο λόγο χόρτασα, δεν θέλω άλλο.

Και κρίνω πως είναι άδικο να κινδυνεύσουμε όλοι οι πολυθεϊστές να παρασυρθούμε ή να χαρακτηρισθούμε στην πολιτική μας δράση με αυτή την κίνηση.

Αυτή είναι η άποψή μου. Σαφώς διαφοροποιημένη από το Ε.Α.Ρ. διαφορετική από την άποψη ίσως πολλών αλλά αυτή είναι. Σε όποιον δεν αρέσει είναι δικό του πρόβλημα.

Αν όμως υπάρχουν απόψεις που τεκμηριωμένα αναιρούν την δική μου ευχαρίστως να τις ακούσω και ας μην είμαι υποχρεωμένος να τις αποδεχτώ. Διότι ξέρω να ακούω όπως ξέρω και να διαβάζω. Πρώτα έμαθα να ακούω μετά έμαθα να διαβάζω και κατόπιν να κρίνω. Και ας προσπάθησαν τότε να μην μου μάθουν να κρίνω εγώ έμαθα, σε πείσμα των καιρών.

Ό,τι λοιπόν εκδίδεται και είναι των ενδιαφερόντων μου, θα το κρίνω κιόλας και είτε θα επικρίνω είτε θα κατακρίνω. Δικαίωμα.

Και για τέλος περιμένοντας να δω πως θα κατέβετε στις εκλογές και μια και αρέσουν τόσο πολύ οι ρήσεις, σας χαιρετώ με μια ακόμα και βγάλτε τα συμπεράσματά σας (χωρίς δηλαδή).
«Επεί κινδυνεύει πόλις ανδρών αγαθών ει γένοιτο, περιμάχητον αν είναι το μη άρχειν, ώσπερ νυνί το άρχειν.» Πλάτων, πολιτεία."


"Κλειτωρ"




Και η απαντηση:



"Το πρόβλημα του Κλείτορα είναι ότι δεν μπορεί να αντιληφθεί τα αυτονόητα. Τα αποσπάσματα των αρχαίων συγγραφέων που ανέφερε δεν αποτελούν πολιτικές προτάσεις, όπως προσπάθησε να τα παρουσιάσει, αλλά αξίες του Κινήματος. Εξ άλλου ένα καταστατικό δεν μπορεί (και δεν πρέπει) να αποτελεί πολιτικό πρόγραμμα.
Σύντομα η Γραμματεία Διαφωτισμού του Ε.Α.Ρ. θα δημοσιεύσει πολυσέλιδο βιβλίο με όλες τις θέσεις του Κινήματος αναλυτικά διατυπωμένες και πάντα βιβλιογραφημένες μέσα από όλες τις σχολές της Ελληνικής Φιλοσοφίας, που το Ε.Α.Ρ. τις αποδέχεται όλες όχι μόνο ως κοινή κληρονομιά, αλλά και ως διαχρονικές αξίες του ανθρωπισμού. Σε ό,τι αφορά τα αποσπάσματα του Ευριπίδη και του Πρωταγόρα, ναι είναι θεμελιακή αξία και στόχος του Ε.Α.Ρ. η υπεράσπιση της ανεξιθρησκίας, της θρησκευτικής ελευθερίας, αλλά και του δικαιώματος της γόνιμης αμφισβήτησης ακόμα και σε ό,τι αφορά το Θείον! Έτσι είναι ο Ελληνισμός! Επιτρέπει και προτρέπει τη γόνιμη αμφισβήτηση, πράγμα που ο Κλείτωρ δεν καταλαβαίνει, αλλά δεν είναι και το μόνο, από ό,τι φαίνεται...
Και αυτό ακριβώς σημαίνει ότι το Ε.Α.Ρ. θα αγωνιστεί για τη θεσμική αναγνώριση του δικαιώματος όλων εκείνων των Ελλήνων Πολιτών που επιθυμούν να αποδίδουν τιμή και σεβάς στο Θείον σύμφωνα προς την πατρώα και μητρώα αντίληψη περί θεών. Γιατί, ακριβώς, είναι απαράδεκτο οι Έλληνες να εμποδίζονται να τιμούν τους προγονικούς τους θεούς μέσα στην ίδια την πατρίδα τους, την ώρα που διάφορες ξενόφερτες θρησκείες, ακόμα και επιβλαβείς δεισιδαίμονες σέχτες, δρουν ανενόχλητες!
Είναι αντισυνταγματική κατάλυση της θρησκευτικής ελευθερίας, αυτό που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα, εις βάρος περίπου 1.000.000 Ελλήνων Πολιτών στο ήθος και στο έθος!
Το Ε.Α.Ρ. δεν είναι κίνημα θρησκευτικό ή πολυθεϊστικό, αλλά Πολιτικό Κίνημα Ελλήνων στο ήθος και στο έθος. Εκτός αν ο Κλείτωρ θέλει να στερήσει από τον Ηράκλειτο και τον Ξενοφάνη την ιδιότητα του Έλληνα(!). Βεβαίως, το να δογματίζουμε και να αφορίζουμε, όπως κάνει ο Κλείτωρ, είναι ο εύκολος δρόμος, αλλά είναι προφανώς και ο μόνος που γνωρίζει να ακολουθεί.
Επίσης, το να διαβάζει ένα καταστατικό και να μην καταλαβαίνει τι διαβάζει είναι προφανές, εφόσον τα μέλη του Ε.Α.Ρ. δεν "κατέχουν" την Ελληνική Παιδεία, όπως γράφει, αλλά δηλώνουν υπερήφανα ότι "μετέχουν" σε αυτήν. Από αυτό το παράδειγμα και μόνο φαίνεται με ποιο τρόπο αποκωδικοποιεί, αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται η σκέψη του Κλείτορα τα γραπτά κείμενα. Ευτυχώς που δεν έζησε στο μεσαίωνα ως καλόγερος αντιγραφέας(!) Γιατί και αυτά τα λίγα που σώθηκαν θα τα 'χαμε σε... κλειτορική ερμηνεία και... απόδοση.
Βεβαίως ότι ο άνθρωπος βρίσκεται σε πλήρη σύγχηση είναι φαεινότερο του ηλίου. Δηλώνει γεμάτος έπαρση και αγωνιστική διάθεση ότι δεν θα γίνει ποτέ μέλος του Ε.Α.Ρ., εύγε του! Ποιος του το ζήτησε; Του πρότεινε μήπως κανείς;
...
Αυτά γράφει το καταστατικό και εμείς αυτά τηρούμε. Αν ο Κλείτωρ έχει άλλη άποψη, ας κάνει άλλη οργάνωση, δική του, των Κλειτορικών, ή ας μείνει μόνος του να περιφέρεται και να αγορεύει στους ομίλους των γραφικών που είναι οι μόνοι πρόθυμοι να ανεχτούν τον τραυματισμένο ψυχισμό του. Εμείς όμως στο Ε.Α.Ρ. δεν είμαστε ομάδα ψυχοθεραπείας, αλλά πολιτική οργάνωση με αξίες και στόχους, που μπορεί να μην είναι του Κλείτορα, αλλά είναι πολλών χιλιάδων Ελλήνων, ήδη μελών του Κινήματος!
Εμείς δεν αισθανόμαστε βαρύ το χάλκινο χέρι του φόβου, εσύ ζυγό δουλείας ας έχεις!"


Στέφανος Μυτιληναίος
Γραμματέας Διαφωτισμού του Ε.Α.Ρ.


Τα σχολια δικα σας...

6 comments:

Αριστείδης said...

Συγχαρητήρια για το blog σου και για την αναδημοσίευση του "Σακόκου" του Ρασσιά.

Μία διόρθωση μόνο: όπως φρόντισα ο ίδιος να πληροφορηθώ, ο κύριος Βαρκάς Ιωάννης ή "Κλείτωρ" δεν υπήρξε ποτέ ΜΕΛΟΣ (οποιουδήποτε επιπέδου) του Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών (ΥΣΕΕ), συνεπώς οι απόψεις του κατά του Ε.Α.Ρ. (που επιπροσθέτως προσπαθεί να παρουσιάσει σαν.. κόμμα πολυθεϊστών) δεν εκπροσωπούν ούτε στο ελάχιστο το ΥΣΕΕ που αντίθετα χαιρετίζει την εμφάνιση μιας ΠΟΛΙΤΙΚΉΣ έκφρασης του κινήματος για Επανελλήνιση, πέραν της ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ - ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ που εδώ και χρόνια εκφράζει με θαυμαστή συνέπεια και αντοχή.

Alkman said...

Θα επρεπε να το εχω διασταυρωσει πρωτος, ας με συγχωρεσουν στο Υ.Σ.Ε.Ε.
Σ'ευχαριστω για την διορθωση, ηδη την εχω περασει και στο κειμενο.

Anonymous said...

θα πρέπει πρώτα από όλα να ξεκαθαρήσουμε κάποιες ένοιες. Είναι άλλο πράγμα το καταστατικό, άλλο πράγμα είναι η διακύρηξη θέσεων, και, άλλο πράγμα οι προγραμματικές θέσεις ενός κόμματος. Το κείμενο που κυκλοφορεί και "σχολιάζεται"είναι κα-τα-στα-τι-κό. Καταστατικό ενός κόμματος είναι οι κανόνες που διέπουν τις λειτουργίες του (δικαιώματα, υποχρεώσεις,όργανα κλπ). Είναι λάθος να μπερδεύεται το καταστατικό με τη διακύρηξη θέσεων. Το καταστατικό απευθύνεται στα μέλη του κόμματος. Διακύρηξη ορίζουμε τις βασικές θέσεις ενός κόμματος σε βασικά κι επιμέρους πολιτικά ζητήματα (οικονομία, παιδεία, πολιτισμό, άμυνα, εξωτερική πολιτική κλπ). Όπως θα αντιλαμβάνεστε το κείμενο της διακύρηξης θέσεων εκτός του ότι διαφέρει, πρέπει, να είναι σαφώς πιο αναλυτικό. Αυτό δε απευθύνεται πρώτα στα μέλη καθώς εκπορεύεται από τις θέσεις τους όπως αυτές διαμορφώνονται μέσα από τα συλογικά όργανα των κομμάτων με κυρίαρχο το συνέδριο τους. Αφού διαμορφοθούν οι θέσεις τότε κοινοποιούνται. Οι προγραμματικές θέσεις των κομμάτων εκπορεύονται από τη διακύρηξη θέσεών τους και αφορούν την πρόταση των κομμάτων για να δώσουν λύσεις στα βασικά κι επιμέρους ζητήματα που είναι προς λύση κατά τη χρονική συγκυρία, τις εκλογές, όποτε αυτές είναι να γίνουν... Μα τόσο δύσκολο είναι; ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ateman-Νίκος Πρανδέκας said...

Θεωρώ σφάλμα την ενασχόλησή σου με τη δημοσίευση του Κλείτωρα αγαπητέ φίλε. Με αυτόν τον τρόπο, έδωσες κύρος σε μία εξαιρετικά εμπαθή και στερούμενη ουσιαστικής βάσης κριτική. Δεν υπήρχε λόγος. Γνωρίζω άλλωστε προσωπικά τον Γιάννη, ο οποίος τυγχάνει μέλος της Αγοράς του ΥΣΕΕ με πρόσβαση στην "κλειστή" ενότητα των υποστηρικτικών του μελών. Ο ίδιος άλλωστε αυτοπροσδιορίζεται ως άνθρωπος αδέσμευτος που λειτουργεί με λογικές μονόλυκου. Τουλάχιστον όποτε θεωρεί πως αυτή του η θέση είναι συμβατή με τις κατά περίσταση ενέργειες του... Σε άλλες περιπτώσεις άλλα δηλώνει...

Ο Κλείτωρ λοιπόν, όπως κι ο καθένας έχει δικαίωμα στην κριτική. Και στην πολεμική ακόμη. Και πρέπει εμείς οι υπόλοιποι στα πλαίσια της εφηρμοσμένης δημοκρατικής αντίληψης να είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε παντός είδους επιθέσεις, ακόμη και τις πλέον κακόβουλες. Ας μη μας ενοχλεί κάτι τέτοιο a priori! θεωρώ λοιπόν άστοχη την αφιέρωση τέτοιας μακροσκελούς απάντησης στον Κλείτωρα, αφενός γιατί όπως προείπα δίνει παραπάνω αξία από αυτήν που πραγματικά έχει σε μία κριτική αυτού του είδους κι αφετέρου επειδή πιστεύω ότι η καλύτερη απάντηση είναι αυτή που θα δοθεί με το πέρας των ζυμώσεων και τη δημοσιοποίηση των θέσεων του ΕΑΡ. Αυτοί που απαιτούν λεπτομερείς θέσεις για όλα τα ζητήματα ταυτόχρονα με την κατάθεση του καταστατικού (!!!) επιδιώκουν να πάράγουν απλά και μόνο κρότο.

Άσε λοιπόν τον καθένα να λέει ότι θέλει και δίνε βάση μόνο στην κριτική που έχει ουσία, επιχειρήματα και αν μη τι άλλο δείχνει καλή προαίρεση. Άλλωστε, πρέπει να ξέρεις ότι αυτή η υπόθεση απαιτεί πολύ γερό στομάχι...

Anonymous said...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ my ass

Destination Macedonia said...

Είναι αντισυνταγματική κατάλυση της θρησκευτικής ελευθερίας, αυτό που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα, εις βάρος περίπου 1.000.000 Ελλήνων Πολιτών στο ήθος και στο έθος!

Απορώ με τον αριθμό που μας παρουσιάζει ο κ. Μυτιληναίος. 1 στους 10!! Από την φαντασία του θα τον έβγαλε μάλλον. Π.χ. αν έκανε τώρα την θητεία του στον ΕΣ δεν θα έβλεπε αυτό το ποσοστό ούτε με τα κυάλια. Ίσως ο Ελληνοκεντρισμός να κάνει την φαντασία μας να καλπάζει. Όπως το Α μέρος της ομιλίας της Πυθίας.

Ας επιστρέψω όμως στο θέμα. Συμφωνώ με τον ALKMAN ότι στην ιστοσελίδα του ΕΑΡ δεν μπορεί να διακρίνει ένα σοβαρό πολιτικό πρόγραμμα.
Ίσως θα πρέπει να επισκεφθούν την ιστοσελίδα ενός νεοσύστατου κόμματος όπως αυτού της Φιλελεύθερης Συμμαχίας για να καταλάβουν πως πρέπει να γράφουν ώστε ο ψηφοφόρος να έχει μια πλήρη εικόνα του πολιτικού φορέα που θέλει να τους εκπροσωπήσει.

Ενός φορέα με αποκρυσταλλώμένες απόψεις χωρίς αντιφάσεις και γενικεύσεις. Άλλωστε πιστεύω γι αυτόν τον λόγο ήταν φρόνιμο το ΕΑΡ να μην κατέβει σ αυτές τις εκλογές. Διαφωτισμός ναι αλλά πρός ποια συγκεκριμένη κατεύθυνση σε θέματα υγείας, οικονομίας, παιδείας, εξωτερικής πολιτικής;
Τι προτείνετε για το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Επιδόματα; Ασφάλιση; Ανεργία; Ποιές προσωπικότητες χαιρετούν την πρωτοβουλία σας; Ποιό είναι το βιογραφικό των στελεχών του κόμματος;μα ποιοι είναι;