Monday, September 11, 2006

Νερων: Ο Συκοφαντημενος Αυτοκρατορας


Αυτη η δημοσιευση αποτελει συνοψη σε μορφη αρθρου μιας πολυ ενδιαφερουσας κουβεντας στην "Αγορα" του Υ.Σ.Ε.Ε. για την αποκατασταση αυτης της παρεξηγημενης ιστορικης προσωπικοτητας.



ΝΕΡΩΝ: Ο ΚΑΤΑΣΥΚΟΦΑΝΤΗΜΕΝΟΣ



"Εσείς όλοι, Έλληνες, που κατοικείτε την Αχαία, ονομαζόμενη ως τώρα Πελοπόννησο, δεχθείτε μαζί με την απαλλαγή από τους φόρους, την ελευθερία που στις πιο ευτυχισμένες μέρες της ιστορίας σας δεν κατείχατε ποτέ όλοι μαζί, σεις που υπήρξατε σκάβοι ή ξένων ή οι μεν των δε.Αχ, να μη ζούσα στους χρόνους ακμής της Ελλάδας, να 'δινα αυτό το διέξοδο στις διαθέσεις μου για να απολαύσω έναν μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων!Δε συγχωρώ το χρόνο που ελάττωσε το μεγαλείο ενός τέτοιου αγαθού...Αλλά προσπέφτω στους Θεούς που πάντα με προστάτεψαν στη γη και τη θάλασσα, να μου δώσουν παρ' όλα αυτά την ευκαιρία να το πραγματοποιήσω.Άλλοι πρίγκηπες έδωσαν σε πόλειςτην ελευθερία τους...Ο Νέρων, την αποδίδει σε μία ολόκληρη επαρχία."


Ο λόγος (ή απόσπασμά του) του Νέρωνα που διακυρήττει την ανεξαρτησία της Αχαίας!
Ήταν ο Νέρων ο παρανοικός αυτοκράτορας που έχουμε διδαχθεί ή είναι μια απο τις πιο συκοφαντημένες, αδικημένες και σκυλευμένες προσωπικότητες στην παγκόσμια ιστορία.? Ήταν αυτουργός της μεγάλης πυρκαγιάς που κατέκαψε τη Ρώμη ή απλά ο άνθρωπος που είχε την ατυχία επί της αυτοκρατορικής του θητείας, να λάβει χώρα ο μεγάλος εμπρησμός της Ρώμης από συνομώτες με εκτελεστικά όργανα τους χριστιανούς του Σαούλ? Έγκληματιας ή ο άνθρωπος στον οποίο μεταγενέστερα φόρτωσαν οι χριστιανοι ένα σωρό ανιστόρητες κατηγορίες για εγκλήματα?


Το μόνο ίσως έγκλημα του Νέρωνα ήταν η ανεκτικότητα και ανεξικακία του, που χάρις αυτην γλύτωσε ο Σαούλ-Παυλος και την πληρώνει από το σημείο εκείνο και μετά όλη η ανθρωπότητα. Το κομβικο σημείο της διακυβέρνησης του Νέρωνα ειναι το
63 μ.α.χ.χ., έτος της μεγάλης πυρκαγιάς που ισοπέδωσε τη Ρώμη. Ποιος ήταν ο Νέρων μεχρι τότε? Μερικά στοιχεία σχετικά με την πολιτική που ακολούθησε ως Καίσαρ:

1) Καταργεί τους έμμεσους φόρους.Όσοι γνωρίζουν στοιχειωδώς έστω από οικονομικά, γνωρίζουν την αντιλαικότητα τως έμμεσων φόρων μιας και είναι αναλογικοί στη φύση τους κι όχι προοδευτικοί όπως οι άμεσοι.

2) Αφαιρεί από τους "αφέντες" το δικαίωμα ζωής και θανάτου που ως τότε είχαν για τους δούλους.Νομοθετεί το δικαίωμα των δούλων να κάνουν αγωγή κατά των αφεντικών τους όταν αυτοί τους κακομεταχειρίζονται.

3) Απαγορεύει τη θανάτωση κατά τη διάρκεια των μονομαχιών ακόμη και γι΄αυούς που είχαν εις βάρος τους θανατική καταδίκη.

4) Ενισχύει το θεσμό των απελεύθερων, τους καλύτερους δε πρώην σκλάβους, τους επιλέγει ο ίδιος και τους απονέμει προσωπικά την ελευθερία τους.Πολλούς δε από αυτούς, τους "προσλαμβάνει" ο ίδιος ως έμπιστούς του και συμβούλους του στο παλάτι.

5) Θεσμοθετεί τη δωρεάν διανομή λαχνών προς το λαό, με σημαντικότατα επάθλα, όπως ζώα, αγροτεμάχια, πλοία και πολύτιμους λίθους.

6) Θεσμοθετεί νέα μέτρα που περόριζαν την κρατική σπατάλη και περιόριζαν την πολυτέλεια, ώστε να εξοικονομούνται χρήματα και να διανέμονται περισσότερα τρόφιμα κι άλλα αγαθά πρώτης ανάγκης για το λαό.

7) Η στάση του κατά τη διάρκεια και μετά τον εμπρησμό της Ρώμης, είναι υποδειγματική.Διατάσσει να κτιστούν άμεσα καταφύγια για όσους έχασαν τα σπίτια τους στην πυρκαγιά.Συμμετέχει αυτοπροσώπως στο συντονισμό του έργου αντιμετώπισης της κατάστασης και δημιουργεί αντιπυρικές ζώνες για να περισωθεί ότι είναι δυνατόν.Κινητοποιεί άμεσα τον κρατικό μηχανισμό προς αναζήτησιν τροφίμων ώστε να τραφούν οι πληγέντες από την πυρκαγιά.Ανοίγει ακόμη και τις πόρτες των ανακτόρων για να προσφέρει καταφύγιο σε όσους έχασαν τα σπίτια τους.Μετά την πυρκαγιά, εκπονεί καινούριο σχέδιο πόλης, επιβάλλει δια νόμου το σοβάντισμα των εωτερικών τοίχων ώστε να μη πιάνουν φωτιά, ορίζει σαφείς αποστάσεις που πρέπει να έχει το ένα σπίτι από το άλλο ώστε η όποια φωτιά να μην μπορεί να εξαπλωθεί.

8) Είναι ο ορισμός του προσηνούς ανθρώπου, αφού γνωρίζει πάρα πολλούς προσωπικά και τους χαιρετά στο δρόμο με τα ονόματά τους.

9) Η Σύγκλητος ήταν εχθρικά διακείμενη στο Νέρωνα, (αντέδρασε π.χ. λυσσαλέα στην κατάργηση των έμμεσων φόρων) μιας κι ο Νέρων κοινώς κόμιζε νέα ήθη με τη δημοκρατικότητα την ανεξικακία και τη φιλολαικότητά του. Επιπλέον, η κατηγορία που του προσήπταν για δειλία επειδή διόλου τον απασχολούσαν οι πόλεμοι και το στρατιωτικό μεγαλείο της Ρώμης, τον καθιστούσαν "ένοχο" μιας και δεν ταίριαζε στο προφίλ ενός πανίσχυρου κράτους όπως ήταν η Ρωμαική αυτοκρατορία. Δεν υπάρχει ένας επεκτατικός πόλεμος ή έστω σχέδιο πολέμου επί Νέρωνος! Επρεπε λοιπόν να βγει από τη μέση για να αποκατασταθεί η εικόνα της και να περάσει δια παντός το μήνυμα ότι Καίσαρ=πάνω απ' όλα ατρόμητος στρατηλάτης...

10)Επειδή η υστεροφημία κάποιου δείχνει και το ποιόν του, για πολλά χρόνια μετάτο θάνατο του, Ρωμαίοι πολίτες προσέρχονταν και εναπόθεταν άνθη σον τάφο του.Στη δε κηδεία του, έγινε πραγματικός χαμός και με μία κουβέντα θρηνήθηκε περισσότερο από κάθε άλλον καίσαρα.Σύντομα μάλιστα κυκλοφόρησαν θρύλοι περί αναστηθέντος Νέρωνα, ή ότι το πνεύμα του εμφανιζονταν σε διάφορους τόπους δείγμα της πραγματικής λατρείας του Ρωμαικού λαού.Τουλάχιστον τέσσερις "σωσίες του εμφανίστηκαν μετά το θάνατό του ξεσηκώνοντας το λαό, κι οι αρχές είδαν κι έπαθαν να τους μαζέψουν!

11) Σε οτι αφορά την προσωπική του ζωή, δεν υπάρχει κανένα απολύτως ίχνος ακολασιών έως το 63 μαχχ, έτος της μοιραίας πυρκαγιάς.Έκτοτε μόνο και συντετριμμένος από την αποκάλυψη της συνομωσίας που εξυφαίνετο εις βάρος του με τη συμμετοχή μάλιστα του δάσκαλού του του Σενέκα τον οποίο υπεραγαπούσε σαν πατέρα, γίνεται υπέρμετρα καχύποπτος και αλλάζει συμπεριφορά...


Εχθρός λοιπον ο Νέρων των συγκλητικών λογω της φιλολαικής του πολιτικης. Άρα εχθρός του
Τάκιτου και τιυ Σουητώνιου, δηλαδη των πρωτογενών πηγών του βίου του Νέρωνα, που είναι από εμπαθείς, έως απόλυτα συκοφανικοί όταν γράφουν για εκείνον! (Ο Σουητώνιος μάλιστα, γίνεται συχνότατα και κοινός συκοφάντης.) Είναι δεδηλωμένοι αριστοκρατικοί και άρα αντινερωνικοί εκ προοιμίου.
Εχθρος και των χριστιανων ο Νερων. Λέγεται από σοβαρότατους μελετητές της ρωμαϊκής ιστορίας ότι ο Νέρων έχει συκοφαντηθεί, γιατί έπρεπε να προσωποποιηθεί η δίωξη και η σφαγή των 11.000.000 (sic) χριστιανών που καταμέτρησαν οι σύγχρονοι χριστιανοί. (Μια παρατήρηση εδώ: Να μας εξηγήσουν οι σύγχρονοι χριστιανοί πως κατέληξαν στον εξωφρενικό αυτόν αριθμό! Που παρεμπιπτόντως, δεν παραμένει σταθερός, οι μάρτυρες του Ιεχωβά μιλούν για...14 εκ., κάποιοι ορθόδοξοι (ΟΟΔΕ) για 13 εκ. μετά πέσαμε ατ 11 εκ. ενώ οι ντεμέκ ακριβείς υπολογισμοί μιλούν για 10,8 εκ! Πως λοιπόν διενεργήθη η απογραφή?
Μετριοπαθείς ιστορικοί αναφέρουν ότι σε όλη τη διάρκεια του "μεγάλου" (και στην πραγματικοτητα μοναδικου) διωγμόυ του Γαλέριου στις ανατολικές επαρχίες της αυτοκρατορίας υπηρχαν μολις 280 θάνατοι' υπολογιζονται περιπου στα 1000 σε ολη την λεγομενη "περιοδο των διωγμων". Αντίθετα, τα θύματα των χριστιανών σε ολο τον κόσμο μέχρι την τελική τους επικράτηση υπολογίζονται σε αρκετα εκατομυρρια.) Φαίνεται ότι
μεταγενέστερα του φόρτωσαν τον εμπρησμό της Ρώμης οι χριστιανοί μαζί με ένα σωρό άλλες παντελώς ανιστόρητες κατηγορίες για εγκλήματα. Ήταν απαραίτητο για τους χριστιανούς τα ύστερα χρόνια να τον δυσφημήσουν μιας και ύστερα από την πυρκαγιά ξεκίνησαν διωγμοί σε βάρος των χριστιανών. (Η μεγάλη πυρκαγιά πράγματι ξεκίνησε από τα Εθνικά ιερά και οι πρωτοι Χριστιανοί δεν ήταν και τόσο φιλήσυχοι όσο τους θέλει το Χόλλιγουντ και η χριστιανική προπαγάνδα.) Ο Σαούλ κλείστηκε στη φυλακή και θανατώθηκε.
Πριν την πυρκαγια ουδεποτε ο Νέρων δίωξε χριστιανούς. Αντιθετα ειχε αθωώσει τον Σαουλ δυο φορες,
το 58 και το 60μαχχ ,όταν ο Σαούλ προσήχθη στη Ρώμη για να δικαστεί για υπόσκαψη της κεντρικής ρωμαικής εξούσιας.
Αυτο δεν εμποδισε τους χριστιανους πουμε καμπαλιστικές αλχημείες, υποστήριξαν κάποιους αιώνες μετά ότι ο Νέρων ήταν ο...Αντίχριστος της αποκάλυψης! Πως το κατασκεύασαν αυτό? Το "ΝΕΡΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ" αν αναλυθεί αριθμολογικά σύμφωνα με την Εβραική καμπάλα, βγάζει άθροισμα 676! Θα πει κανείς ότι θα έπρεπε να βγάζει 666.Έλα ομως που οι Εβραίοι αφαιρούν το 10 από όποια λέξη ή όνομα συνδέεται με κάτι που είναι ενάντια στο Γιαχβέ, ή ασεβές προς τη θρησκεία τους! Επειδή λοιπόν το 10 στην καμπάλα είναι ο αριθμός που συμβολίζει τον Θεό, αφαιρείται στην περίπτωση του Νέρωνα από το 676 και θαύμα, 666!
Εκείνες τις εποχές η απερίγραπτη αυτή γελοιότητα έκανε καλά τη δουλεία της στη χειραγώγηση των μαζών!


Για την περίοδο μετά την συνομωσιά κατα
του Νέρωνα εως και τον θάνατο του εχουν γραφτεί και ειπώθει πολλα εναντίον του. Λεγεται οτι οταν πήρε μέρος στους ολυμπιακούς αγώνες δωροδοκησε τους κριτες στον λυρικο διαγωνισμο που συμμετειχε για να βγει πρωτος, ενω ειχε κουβαλησει ολοκληρο τσουρμο χειροκροτητων. Ακομη κι αν ειναι αληθεια, η ματαιοδοξία και η μεγαλομανία είναι πταίσματα μπροστά στην όλη φυσιογνωμία και πολιτική του.
Λεγεται επισης οτι υπήρξε μητροκτόνος
και συζηγοκτόνος. Αληθεια, ποσοι γνωρίζουν οτι ο "Μεγας" (γιατι μεγας?) Κωνσταντίνος- ο οποίος φυσικά, σε αντίθεση με τον Νέρωνα, δεν είχε ίχνος παιδείας, αίσθησης του καλού και του ωραίου- δολοφονησε τη συζηγο του Φαουστα και τον γιο τους, υστερα απο υποδειξη της μητερας του "Αγιας" Ελενης? Υπαρχει μια σημαντικη διαφορα ωστοσο μεταξυ τους. Ο μεν ηταν με το μερος των ηττημενων, ο δε με αυτο των νικητων.


Ο Νερων υπηρξε και μεγαλος φιλελληνας.
Εκδήλωνε αγάπη για την Ελλάδα, εδωσε αυτονομια σε ολες τις ελληνικες πολεις, ήθελε να ανοίξει τη διώρυγα της Κορίνθου, πήρε μέρος σε ολυμπιακούς αγώνες, έφτιαξε και ιερά στην Ολυμπία και αλλού.


Ο Νερωνας υπηρξε μια παρεξηγημενη προσωπικοτητα που ειχε την ατυχια να ηττηθει και η ιστορια του να γραφει απο τους νικητες εχθρους του, αριστοκρατικους και χριστιανους. Ας ελπισουμε οτι οι ιστορικοι του μελλοντος, απαλλαγμενοι απο την κρατουσα ιδεολογια, θα τον κρινουν με μεγαλυτερη αντικειμενικοτητα και επιεικεια:

«…. Ο μητροκτόνος και συζυγοκτόνος Νέρων, που χαρίζει τη ζωή στους άτακτους δούλους και στους εγκληματίες από επιείκεια και μόνο. Ο τύρανος που προστατεύει την ελευθερία, απ΄ τις επιβουλές των δημοκρατικών(συγκλητικών). Ο τρελός και διεφθαρμένος αυτοκράτορας, που ασκεί την ευσπλαχνία και φιλανθρωπία, πριν απ’ τους αγίους του χριστιανισμού. Αυτός που προσφέρει νερό στους διψασμένους, τροφή στους πεινασμένους και ρούχα στους γυμνούς. Το ιστορικό αυτό πρόσωπο, μας αποδείχνει τέλεια, πόσο ατυχής θα ήταν κάθε απόπειρα να τον εκτιμήσουμε με τα κριτήρια της δικιά μας (χριστιανικής) ηθικής».




Πηγες

Υπάρχουν αρκετές και σκόρπιες πηγές, καθώς και βιβλία που εμπεριέχουν ικανοποιητικές συνόψεις πηγών.

Η Αντιγνώση της αείμνηστης Λιλής Ζωγράφου έχει σημαντικές αναφορές. Υπάρχει επίσης ο Ambelain, ενώ και από την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους μπορεί κανείς να αντλησει πληροφορίες. Πολυ σημαντικο το
βιβλίο του Νίκου Βεργίδη – ΝΕΡΩΝ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΣ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑRΚΑDIA , απο'που και το τελευταιο αποσπασμα του αρθρου.

Από πρωτογενείς τώρα πηγές, υπάρχει ο Σουητώνιος που έγραψε τους βίους αρκετών Καισάρων και μαθαίνουμε-παρά την απροκάλυπτη εμπάθεια του προς το Νέρωνα- αρκετά πράγματα κυρίως για το νομοθετικό έργο του Νέρωνα. Υπάρχει βεβαίως και ο Τάκιτος, μόνο που το "ANALLES" δυστυχώς δεν κυκλοφορεί μεταφρασμένο στα Ελληνικά.





.

4 comments:

Alkman said...

ΝΕΡΩΝ

Εσύ που πρώτος σκέφτηκες να κόψεις τον Ισθμό
να ενώσεις δυο θάλασσες σε έναν ουρανό
τα σχολικά βιβλία μου σε γράφανε τρελό
πως γίνεται αυτό
εγώ σ΄ ευγνωμονώ.

Εσύ που την πατρίδα μου φαντάστηκες νησί
τα παιδικά τετράδια τριγύρω θαλασσί
της Αγριπίνας όνειρο, μονάκριβο παιδί,
γιατί τόση χολή
για σένανε, γιατί;

Για σένα μόνο ο Τάκιτος έχει λόγο καλό
γράφει για κάποιο νόμο σου, νόμο συγκλητικό
Νέρωνα, Αυτοκράτορα, σου τρέφω θαυμασμό
γι αυτό και τον Ισθμό
διπλά σε αγαπώ.

Τις δέσποινες τις σεβαστές της Ρώμης τις παλιές
με νόμο υποχρέωνες να ζούνε σαν κοινές ….

Μουσική: ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ
Τραγούδι: ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ
Στίχοι: ΘΟΔΩΡΗΣ ΓΚΩΝΗΣ

Anonymous said...

Δανείζομαι μια από τις τελευταίες εκφράσεις και την τροποποιώ λιγάκι γενικεύοντας...

"Ας ελπισουμε οτι οι ιστορικοι του μελλοντος, απαλλαγμενοι απο την κρατουσα ιδεολογια, θα κρινουν με μεγαλυτερη αντικειμενικοτητα"

Γιατί όσο διαβάζω τόσο περισσότερο νιώθω σαν πρόβατο.
Γιατί όσο διαβάζω καταλαβαίνω ότι πρέπει να ξαναρχίσω το διάβασμα από την αρχή.
Γιατί όσο διαβάζω χαίρομαι που στα σχολικά μου χρόνια δε τα πήγαινα καλά με το μάθημα της ιστορίας, τελικά ήταν κέρδος.

Καλημέρα Alkman

roidis said...

να ήταν μόνο ο Νέρων συκοφαντημένος...

για ψάξε λίγο τους βίους των "αγίων" τους.

εκεί θα δεις απατεωνιά διαχρονική.

συνέχισε γιατί συμβάλεις.

Anonymous said...

...η ιστορία γράφεται από τους νικητές και διδάσκεται από τους επιγόνους τους.Μπορούμε κάποτε να το αλλάξουμε;;


"ΚΑΣΤΑΛΙΑ ΠΗΓΗ"